Låter den svaga brisen med havets salta doft smeka mitt hår. Någonstans fastnar en fisk på en krok, min krok? Vilken fisk? Nej, låter det bero - filten på strandens mjuka bädd är bekväm. Ett glas till mig och ett till dig, ett fruktigt vin avnjuts. Vad som återfinns i picknickkorgen känns ej väsentligt. Konversationen göder mig och är det som kan tillfredsställa hungern. Hunger som inte mat kan dämpa.

Att blanda sött och salt - havet och du som det ska vara. Solens hetta är en myt, svenska solnedgången värmer inte mer än tre gånger per år, är denna speciell? Är det solen som värmer eller alkoholens pirr? Något annat? Frågar naturen, fåglarna kvittrar och någonstans lurar en älg.

Låter den uppmjukade spänningen ta vid, mina fingrar flätar hår. Njuter, en klunk vin till och med en djup tillfredställd suck landar du mjukt i min famn. Sakta sjunker solen ned borta vid horisonten, blodröd himmel omfamnar oss. Eld i vattnet. 

Våga drömma.

1 kommentarer

Anonym

06 Feb 2014 17:09

Rysningar i kroppen!

Kommentera

Publiceras ej