Det dova sorlet av pensionärernas låter trumhinnorna arbete på ett mjukt vis. Doften från det varma kaffet kittlar i näsan och vi studerar skogens allt i en staty. Kvitter.
PRO:arn kämpar med en smartphone och ett sött leende spelar över sällskapets ansiktet. En konversation mot alla världens ämnen och sinnesstämningar. En dag att minnas - 21 jordsnurr. En siffra som i Sverige är betydelselös men som är så stor i andra delar på Tellus. I Filippinerna välkomnas jag in i vuxenlivet och i Kalifornien dricker jag nu alkohol lagligt.

Men här sitter jag i Sverige med insikten att allt är ganska mycket som vanligt. Jag är ett år äldre men bara en dag äldre än igår. Året har givit mig vishet och en klokare insikt om mig själv, omgivningen och på livet. Uppskattning är livets ledord och dagen i ära så uppskattas ett steg till en fika - en fika som inombords värmde mer än solen på en Thailändsk strand.

Låter den ljuva musiken klinga ut, dags att gå vidare - CK. Tar på jackan, andas ut och sedan in, njuter av stunden som varit samtidigt som jag längtar efter allt underbart som komma skall.

Vidare går vi, pensionärerna är borta sedan länge. Jag längtar efter fika.
Tack.

Kommentera

Publiceras ej